A vállgazd csoport blogja

csütörtök, szeptember 28, 2006

a cikkek

sajnos a link nem megy a tegnapi postban:
www.fn.hu
felhaszn.név: bkae
jelszó: biciklista

Cikkek:
1.) FókuszállításA budapesti értéktőzsde ajánlásai
2.) Korlátozott hatásAz új társasági törvény és a corporate governance
3.) ÁtláthatóbbanSzabályok és megvalósítás

ezek tehát a választási lehetőségek
mindegyik a Figyelő 2006/35.-s számában van
az archivumból letölthető

jó munkát

szerda, szeptember 27, 2006

például

sajnálom, de a magyar verziót nem sikerült megszerezni...itthon még kevesen írnak ilyet, remélem a csoportba viszont ez nem jön be

PÉLDA: egy minta executive summaryt rakok ide fel, a cikket meg megpróbálom belinkelni, nagyon hasznos lenne elolvasni, a GE elég "meghatározó" cég!


Growth as a Process
Jeffrey R. Immelt, Interviewed by Thomas A. Stewart
Reprint R0606C, HBR@2006JUNE

Under Jack Welch’s leadership, General Electric’s managers applied their imaginations relentlessly to the task of making work more efficient. Jeffrey Immelt succeeded Welch as CEO on September 7, 2001, just in time to see the world change. Corporate scandals and terrorist attacks shook the global economy. In this fundamentally altered context, Immelt knew that GE could not simply cling to its status quo.Harvard Business Review offers the first deep look under the hood of Immelt’s GE. In conversation with editor Tom Stewart, Immelt was quick to point out that he is not leading a revolution; productivity is still important. But the new focus is on achieving organic revenue growth—and plenty of it. Immelt has set the audacious goal of increasing annual revenues from GE’s existing businesses at two to three times the rate of global GDP growth. Hitting that target will depend on deep cultural change and, in Immelt’s words, “making it personal” for every one of his managers.He’s not afraid to pull the necessary levers. He has overseen changes to the company’s famed talent management process (now, the highest-potential executives are the ones who exhibit “growth leadership traits”); established new performance metrics; invested in new marketing capabilities and R&D resources; and created new mechanisms to flag promising ideas. Immelt expects positive results from each of these moves, but the real payoff comes from combining them in a process design he calls “Execute for Growth.” It’s vital, he believes, to cast growth as a process because that allows him to tap into a traditional strength of the organization—its process orientation—and put it in the service of the new goal. Meanwhile, investors are reassured to the extent that GE’s recent stellar organic growth seems like the reliable and repeatable output of a well-designed process.

klikk ide a teljesért

miért nyúzzad magad ezzel?

hát, gondolom felmerült a kérdés...

nos EXECUTIVE SUMMARY, mi is ez?
A mai üzleti világban az információ gyors terjedésének köszönhetően nagyon nagy mennyiségű adat és tartalom áll egy dolgozó rendelkezésére. Az üzleti életben megszokott jelentések, beszámolók és kimutatások viszonylag hosszú terjedelemben szolgáltatják a kívánt információt. Ezért terjedt el a summary, mely arra hivatott, hogy a lényeges információt tömören és kiemelve tartalmazza. Nem minden információt, de mondjuk egy adott kérdés megválaszolásához szükséges összes gondolatot. Tehát most arra kérünk, bíztatunk titeket, hogy próbáljátok ki magatokat ebben a műfajban, a díjazás persze nem marad el.
ha nem tudod, hogy hogyan kezdj hozzá: itt megtalálod a formai követelményeket
itt meg a mellékletet, melyből saját ízlésed szerint kérjük írjad meg a lényeget, esetleg találj ki egy kérdést, és a válasz megtalálsához gyűjtesed össze a summary-ben az összes lényegi információt!

jó munkát!

kitekintés, egy olyan business versenyre, ahol ez is feladat: katt ide!

vasárnap, szeptember 24, 2006

ismerős arcok?






szombat, szeptember 23, 2006

ismerjük meg őket is...

...avagy a managerek.

Gondoltam az előző post esetleg túl száraz és ez egy kicsit könnyebb olvasmány lesz.

cikket ajánlok, csak hogy ki tudjátok próbálni a frissen megszerzett jelszavatokat:
ˇ
"Magyarország harmadszor küldött jelöltet a világ legvállalkozóbb vállalkozóinak versenyére. Csányi Sándor, az OTP Bank vezérigazgatója és Kürti Sándor, a Kürt Zrt. elnöke után az idén Demján Sándort, a TriGránit Rt. elnökét delegálta az Ernst and Young által felkért zsűri. (Az üzletember szoros versenyben nyert Bogsch Erikkel, a Richter Gedeon Rt. vezérigazgatójával szemben.) Kürti Sándor szerint - aki most a zsűri tagja volt - először küldött olyan versenyzőt Magyarország, aki az elbírálás alapját képező mind a hét szempont szerint magas pontszámot érdemelt, pedig a kis országok számára külön nehézség, hogy a zsűri nem tehet különbséget az üzleti eredmények között az országok nagysága szerint. Demján Soros Györggyel közösen alapított magánegyetemével, valamint a Prima Primissima-díj elindításával és a szegények rendszeres támogatásával jó pontokat szerzett a társadalmi felelősségvállalás területén is. " - bővebben a Figyelő 2006/24-ik számában. Akinek nincs meg otthon, annak meg itt.

menj a könyvtár weblapjára!

Miért használjuk az EBSCO-t?

Kedves érdeklődő csoport!
Az előző héten olvashattatok pár listát a legnagyobb, legfenntarthatóbb és még ki tudja milyen vállalatról. Kik is ők, biztosan tudjuk, hogy mivel foglalkoznak, vagy csak elképzelésünk van róla? Össze tudjuk-e nagyságrendileg hasonlítani a külfüldi és magyar vállalatokat?
Én nem tudtam eddig. Íme néhány példa, melyet az EBSCO-n találtam:

Citigroup Inc.
Citigroup is the world’s leading and most diversified financial services holding company. It provides consumers, corporations, governments and institutions with a range of financial products and services, including consumer banking and credit; corporate and investment banking; securities brokerage; and wealth management. The company operates through various subsidiaries such as Citibank, CitiFinancial, Primerica, Smith Barney, Diners Club and others. Citigroup primarily operates in the US, Mexico, Asia and Europe. It is headquartered in New York and employs 299,000 people.The company recorded revenues of $120,318 million during the fiscal year ended December 2005, an increase of 18.4% over 2004. The main drivers for the increase in company’s revenues were gains from global equity markets, higher transactional volume and strong investment banking performance. The net profit was $24,589 million in fiscal year 2004, an increase of 44.3% over fiscal year 2004.

…és hogy egy kis hazai is jusson:

MOL RT.
MOL Magyar Olaj-és Gázipari (MOL) is an integrated oil and gas company. The company is involved in the transmission, storage, and the wholesale trading of natural gas and related products and its exploration. MOL operates three oil refineries and about 760 gas stations, the majority located in Hungary, Slovakia, and Romania. It is headquartered in Budapest, Hungary.For fiscal 2005 the company generated revenues of $12,297.5 million, a 25.5% increase from the previous year. The company generated a net income of $1,226.6 million for 2005.

EBSCO. Mi ez? Koirábban már javasoltam kihjasználni a könyvtár által nyújtott lehetőségeket, nos az EBSCO az egyik lehetséges adatbázis, amit használhat minden egyetemi polgár. Itt különféle tanulmányok mellett megtalálható minden cikk archiválva olyan folyóiratokból, mint a The Economist vagy a Harvard Business Review.
Ezen a linken megtaláljátok az oldalt ahol a jelszavakat igényelni kell, két perc az egész és még a Figyelőt, VG, HVG, Marketing&Médiát valamint sok mást is ingyen olvashattok!2 percet megér…

szombat, szeptember 09, 2006

első hét (1)

Problémás fogalmak az első előadásból

Ez egy állandó rovat lesz feltéve, hogy van rá igény. Itt olyan fogalmakat igyekszünk tisztázni, melyek rendszerint problémásak szoktak lenni illetve a tananyag hangsúlyos részét képezik.
Sajnos nem a legújabb előadásdiákból készültem, de nagyjából a tanterv szerint szerintem a fent említett szempontok alapján ezek a relevánsak!

F1Tranzakciós költségek + Coase
Nagyon fontos!!! Sok tárgyból előjön, az egyik legfontosabb építőkő a továbbiakban!!!

F2 Küldetés/Misszió/Vízió
Sokszor problémás a különbségtétel, habár példa és definició megtalálható a tankönyvben.
Küldetés-Kürt
3az1ben, példa arra hogy szervezetek esetében is alkalmazottá vált ez a fogalomkészlet
Ez pedig egy nagyobb nemzetközi lista

F3
Fogyasztói érték ? Tulajdonosi érték = Kettős értékteremtés

Ez egy keresgélős-érvelgetős feladat: egyben lehetőség megnyilvánulni online.

  • Egyszerre sikerül minden vállalatnak kiszolgálnia mindkét követelést?
  • Mit gondoltok mi figyelhető meg a gyakorlatban a kettős értékteremtés alakalmazásával kapcsolatban?
  • Melyik oldalra tolódik a nagyobb hangsúly?
  • Milyen és honnan érkező nyomásnak lehet alárendelve egy vállalat vezetése, hogy ezeket a célokat teljesítse?

Ja, és hogy megtörjük a jeget, az első három postoló csokit kap. (értékelhető post esetén)





Linkgyűjtemény az első hétre:

Talán észszerű tanulmányaink megkezdésével megismerkedni rögtön a féléves vizsgálódásunk alanyaioval, vagyis a magyar és nemzetközi nagyvállalatokkal. Ehhez nyújtanak segítséget a következő linkek.
Későbbi egyetemi tanulmányok során is hasznos lehet, ha valaki ezzel tisztában van.
Top200 2005 a Figyelő éves felmérése
The Forbes 2000

A 100 legfentarthatóbb vállalat
Annak aki piszokosul szereti a listákat

-----------------------------------

Lehet, hogy sok ez egy kicsit az első hétre, de semmi sem kötelező, remélem mindenki talál érdeklődésének megfelelő témát!