A vállgazd csoport blogja

szombat, december 02, 2006

Kisállat - Kereskedés

Megint a régi nóta. Egy ideje már nem újdonság, a hipermarketekkel bizony folyamatos problémák vannak. Most a Cora iratkozott fel az eddig is bő listára. Eddig nekem úgy tűnt, hogy az áruház kivétel és talán itt árulják a leginkább minőségi termékeket, itt van a legnyobb tisztaság. Nem jött be.
Így a téma újra aktuális, ejtsünk tehát egy-két szót a hipermarketekről.
Ha összefoglaljuk az elmúlt pár év eseményeit, akkor igen furcsa kép tárul elénk. Folyamatosak a bírságolások, ide-oda szaladgálnak az egerek, néha patkányok. Tele van szeméttel a húsfeldolgozó és a pékség. Minden hiparmarketben. Nem egynél, nem csak bizonyos részein az országnak. Minenhol!!! Vajon ez miért nem látszik meg az üzletmeneten, hol van a fogyasztói tudatosság??? - Erre a kérdésre várom a gondolataitokat.

Általában ezt tudjuk a hipermarketekről:

Olcsóbbak, akcióznak, külvárosban vannak, autóval megközelíthetőek. És ez igaz?

nem feltétlenül:
Hallhattunk már hamis akciókról, fogyasztók megtévéesztéséről.
A kisboltok mellett kampányoló médiáról.
A beszállítók panaszairól, melyek nem csak a kistermelők, hanem olyan mamutcégek szájából is elhangzottak, mint a Coca Cola.
Születtek bulvár jellegű leleplező könyvek is.
A dolgozók elégedelensége is köztudott.
És valljuk be, az új piaci szereplőkkel a színvonal tovább esik.
A GVH bírságol, jönnek a fogyasztóvédők én mégsem érzem azt, hogy minket megvédene valaki.
Közben Stahl Judit kotyvaszt, áradozik a hiperszuperekről és igazából minden megy tovább a maga útján. (hitelességét tovább csökkentve azzal, hogy Uncle Ben's hirdet...)

mégis a küldetések, vállalati értékek nem ezt predesztinálják( Cora, Tesco)


Ki emeli fel ez ellen a szavát? Kellene egyáltalán?
Vagy csak simán ennyire furtja ennek az országnak?

Lehet kicsit messze visz a kérdés, de beszélni mindenképp érdemes róla. Ha ti is őgy gondoljátok.

2 Comments:

  • Szerintem itt persze megint magyar sajátosságról lehet szó, persze valószínűleg külföldön is előfordulnak ilyen esetek. Az a különbség, hogy nálunk nem nagyon tudunk ellene tenni, mivel nagyon árcentrikus a magyar lakosság, persze ez nem is meglepő ilyen kerestek mellett,de ez más téma. A higiénia szerintem viszont nem feltétlenül az áruházon múlik, hanem sok esetben a felelőtlen vagy éppen túlhajszolt alkalmazotton. A túlhajszoltat persze nem feltétlenül az áruház által értettem, hanem az alacsony fizetés miatt sok alkalmazott más munkát is végez és ez kihatással lehet a teljesítményére, de a dolgozói sztrájkok viszont az áruházak felelősségét is mutatják. Elképzelhetőek lennének jobb körülmények csak az szerintem a vállalatoknál a verseny rovására menne és ezt nem engedhetik meg az áruházak maguknak, ezért inkább kifizetik a bírságot. Ha a fogyasztóvédők annyival megemelnék a bírságokat hogy ne érje meg az áruházaknak szabályt szegni talán megoldás lenne. Bár elképzelhető hogy a maximálisan kiszabható bírság évente a nettó árbevétel 10%-a is kevés lenne. Amíg a magyar gazdaság nem áll stabilan nem jut pénz nagyobb ellenőrzésekre és befolyásoló lépésekre.

    By Anonymous Névtelen, at 9:31 du.  

  • "(a diák is akkor tanul, ha tudja, hogy számonkérés lesz, ha minden órán van, minden órára tanul)"

    Ez akkor lesz így, ha az elejétől fogva így kondicionáljuk a diákot, javarészt csak külső motivációt alkamazunk (osztályozás), és az eredetileg benne lévő természetes kíváncsiságot, kognitív szükségletet nem erősítjük, hanem éppen leépítjük. Megfelelő tanítói közreműködéssel kialakul egy önszabályozó-önmotiváló tanulási stratégia, amihez nem lesz szükség a folyamatos fenyegetettségre.

    Hipermarketek esetén, ez nem tudom, hogy történhetne, valszeg sehogy.

    Szerintem nagyon fontos a kérdés tárgyalásakor a pszichológia bevonása, tudniillik, hogy mi játszódhat le a vásárló fejében, mi az, ami odacsábítja, annak ellenére, hogy tudván tudja, hogy nagyon sok hátülőtője van az ottani vásárlásnak. Nem tudom, ezen hogyan lehetne változtatni. Nagyon ide passzol a South Park 809-es része ("Harc a bevásárló-központ ellen"), amely eltúlozva persze, de jól bemutatja a fogyasztói magatartást: megállapodnak a város lakói, hogy nem vásárolnak az új szupermarketben, mert így tönkremennek a helyi kiskereskedők, de éjszaka mégis mindenki leugrik venni valami olcsó haszontalan apróságot. (A hipermarket itt egy önmagát újra és újra felépíteni, gyarapítani képes gépezet.) Aki teheti, sztem nézze meg.

    By Blogger signorcuoco, at 1:53 de.  

Megjegyzés küldése

<< Home